Gaat het jou als Helpdesk Medewerker voor de wind?

Barneveld

32-40 uur

MBO werk- en denkniveau

Waar jij blij van wordt:

  • Goed salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring
  • Gezellig, persoonlijk en gedreven team
  • Snel zicht op een vast dienstverband bij gebleken geschiktheid
  • Een laptop en smartphone van de zaak
  • Budget voor opleidingen en trainingen
  • Het volgen van een BBL-opleiding past ook binnen de mogelijkheden
  • Uitdagende en afwisselende baan

Waar wij blij van worden:

  • MBO werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur enige ervaring in de ICT
  • Gedreven en verantwoordelijk
  • Flexibele instelling
  • Een goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal

Topwind is op zoek naar een Helpdesk Medewerker met ICT-achtergrond. Kom jij ons team versterken?

De focus in deze functie ligt op het operationeel houden van de systemen die Topwind op ruim 200 windparken in Nederland en België heeft geïnstalleerd. Je bent hierbij o.a. onderdeel van een control room waar 24/7 monitoring van de door ons geïnstalleerde systemen plaatsvindt. Je bewaakt de voortgang van tickets en ICT-vraagstukken en lost deze waar mogelijk zelf op.

Je zorgt voor een vloeiende integratie van nieuwe projecten in onze systemen en stemt daarbij de beheerprotocollen af met de opdrachtgever. Het team bestaat uit ontwikkelaars, programmeurs en service monteurs en waar nodig ben je bereid het team te ondersteunen in hun werkzaamheden. Daarnaast ga je als helpdesk fungeren voor ICT-aangelegenheden binnen ons bedrijf. Je wordt hierbij ondersteund door de externe helpdesk van onze ICT-leverancier.

Het betreft een nieuwe functie binnen onze organisatie dus je krijgt veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te richten. Natuurlijk zijn je collega’s ook bereid om met je mee te denken en te sparren.

Ben jij de juiste match? Vul dan het formulier onderaan de pagina in of stuur een berichtje aan Wendy.

Zo kan jouw dag eruit zien:

Tijdstip Taak
8:30 Je begint je dag met een overdracht van een collega van de control room die afgelopen nacht de operationele systemen heeft bewaakt.
9:30 Je hebt een afspraak met je manager om samen de interne optimalisaties door te nemen.
10:30 Inmiddels heb je feedback ontvangen over de oorzaak van een systeem dat uit bedrijf is. Omdat het probleem niet op afstand opgelost kan worden, moet er een serviceteam naar de locatie.
11:30 Een collega kon wel wat hulp gebruiken en heeft je gevraagd om wat werkvergunnings-aanvragen te regelen voor de servicemonteurs die volgende week op pad gaan. Aan de hand van een instructie organiseer je de betreffende aanvragen.
12:30 Lunchtijd! Je gaat lunchen in onze geheel vernieuwde kantine en speelt een fanatiek spelletje tafelvoetbal.
13:00 Na de lunch heb je een afspraak met een opdrachtgever om samen een systeemtest uit te voeren. Je registreert de uitvoering van deze test en initieert ook de testen voor andere systemen.
15:00 Je krijgt een telefoontje van een windpark eigenaar. In verband met het mooie weer zitten veel omwonenden buiten. Hij verzoekt je om turbine 1 handmatig stil te zetten en later weer op te starten.
16:30 Je werkdag zit er bijna op. Indien nodig draag je nog e.e.a. over aan een collega die de komende avond de control room werkzaamheden voor zijn rekening neemt.

Als Helpdesk Medewerker krijg jij het volgende van Topwind:

  • Goed salaris afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • Gezellig, persoonlijk en gedreven team;
  • Snel zicht op een vast dienstverband bij gebleken geschiktheid;
  • En een laptop en smartphone van de zaak;
  • Budget voor opleidingen en trainingen;
  • Het volgen van een BBL-opleiding past ook binnen de mogelijkheden;
  • Een uitdagende en afwisselende baan in de windenergie waarbij je meewerkt aan de energietransitie;
  • Betrouwbare werkgever die al meer dan 10 jaar actief is in de windenergie.

Als Helpdesk Medewerker neem jij het volgende mee naar Topwind:

  • MBO werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur enige ervaring in de ICT;
  • Gedrevenheid en verantwoordelijkheid;
  • Flexibele instelling en bereidheid tot draaien van storingsdiensten buiten reguliere werktijden (vaak vanuit huis);
  • En een goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.

Reageren op deze vacature gaat heel eenvoudig. Als je het formulier hieronder invult, of ons via de WhatsApp-knop een berichtje stuurt, nemen wij contact met je op.

Heb je nog vragen over deze functie? Geen probleem! Je kunt je vragen altijd stellen aan mij, Wendy, door te klikken op de WhatsApp-knop!

Topwind - Energizing ambitions

De kracht van Topwind ligt in onze expertise en slagkracht op basis van jarenlange ervaring. Ons team van Project Management is van het begin tot het einde betrokken bij de realisatie van complete windparken. Park Management omvat alles op het gebied van het beheren, onderhouden en optimaliseren van zon- en windparken. De engineers van Systems hebben verschillende systemen ontwikkeld om de veiligheid en prestaties van windturbines te optimaliseren.